HONDA MARINE – kataloger for 2016
SPLITTER NYE KATALOGER
I samarbeid med Tenk kommunikasjon har Honda Marine produsert rykende ferske kataloger til både proff- og forbrukermarkedet.
Årets kataloger er forhandlerne i hende og vil forhåpentligvis ose av nyttig og kjøpsutløsende informasjon i et stilig og representativ innpakning.
Tett på
I Proff-katalogen ble reportasjeformatet valgt for å fortelle historier om menneskene og arbeidshverdagene hos tre ulike bedrifter langs kysten av vårt langstrakte land: Saltstraumen Brygge utenfor Bodø, Kleiva Fiskefarm i Egenes og Betten Rorbuer på Smøla.
Alle bruker de Honda-produkter hver dag, og vi ville beskrive det heller enn å fokusere på den mer faktabaserte produktinformasjonen forhandlerne kjenner godt fra før.
– Vi ville komme tettere på menneskene, de skikkelige folkene som har båt, motor og sjø som arbeidsplass. Store bilder, artikler i reportasjeform og en litt røffere papirtype enn det som er vanlig for kataloger ble benyttet som virkemidler, sier art director hos Tenk Kommunikasjon, Mia Wang-Norderud.
– Vi ville komme tettere på menneskene, de skikkelige folkene som har båt, motor og sjø som arbeidsplass.
Mia Wang-Norderud, AD i Tenk Kommunikasjon
Fornyelse og bredde
Hondas utenbordsmotorer har avansert teknologi og er pålitelige og brukervennlige. Samtidig er den viktigste funksjonen å tilby trygg og solid båtglede for brukerne.
– I katalogen til forbrukermarkedet ville vi vise bredde og muligheter i bruken av produktene, kombinert med inspirerende bilder av hyggelig båtliv, sier Wang-Norderud.
–Dessuten er mye av de tekniske detaljene og spesifikasjonene flyttet inn på få oppslag og med en praktisk totaloversikt bakerst i katalogen. Det er gjort for å gjøre den mer lettlest og selgende, legger hun til.
Katalogen rangerer motorene fra størst til minst – fra BF250 til BF 2,3 – noe som også gjør det enkelt å orientere seg.
Samspill kunde og proff
Fra Krogstadfjorden Marina i Råde, Østfold er historien om samarbeidet mellom ingeniør og båteier Per Nossen og marina-sjef Jørn Langvik fortalt i tekst og bilder.
– De to østfoldingene er prototypen på en god relasjon og et velfungerende samspill mellom proff, kunde og utstyr. Vi traff dem en kald vintermorgen i naturskjønne Østfold over mye kaffe og en fin båt- og motorprat, sier tekstforfatter Lars Weimoth i Tenk Kommunikasjon.